Помощь в написании студенческих учебных работ

Young people and alcohol

  • Номер работы:
    158336
  • Раздел:
  • Год подготовки:
    19.05.2010
  • Объем работы:
    30 стр.
  • Содержание:
    Content

    Introduction……………………………………………………………………….3
    1. How children and young people learn about behave towards alcohol…………..5
    2. Motivations to drink: the appeal of alcohol amongst young people……………..9
    3. Social and health considerations…………………………………………………11
    4. Alcohol education………………………………………………………………. 15
    5. Parents and the family…………………………………………………………16
    Conclusion………………………………………………………………………….24
    The list of literature…………………………………………………………………27
  • Выдержка из работы:
    Introduction

    The topicality of the paper. Drinking among young people is an issue of public health and policy concern in countries around the world. Not all young people drink and, among those who do, not all do so in a harmful way. However, certain drinking patterns and general risk-taking behavior among youths may place them at considerable risk for harm. Efforts to ensure that this risk is minimized are a key objective of prevention approaches aimed at this population group.
    Young people try alcohol for many reasons: they might be curious, or want to be one of the group, some young people drink because it makes them feel older, or because it gives them a certain image among friends, some people drink when they go to parties and nightclubs to enjoy themselves more. The alcohol might make them feel more relaxed, some people use alcohol to help them sleep or to forget things, some people need to drink every day just to get through the day because they are dependent on alcohol.
    1. How children and young people learn about behave towards alcohol

    Children learn about alcohol from an extremely young age. As with many other areas, this learning follows a developmental trajectory. They learn a great deal from the media and other representations, but basic attitudes and intentions will initially be most influenced by parents, although knowledge and expectancies will not necessarily be so predominantly influenced by them. Children may learn a great deal about alcohol, and acquire expectancies of what will happen if they drink, from the media or from other adults. However, their attitudes and intentions towards this knowledge and these expectancies will be initially primarily determined by their families – especially their parents, but including a host of other important family influences as well, such as grandparents and siblings, depending on how these other family influences are considered by the family subculture.
    Key family processes and structures that have been shown to influence the development of knowledge, attitudes and subsequent behavior towards alcohol include ‘parenting style’ :
Получить ознакомительную версию курсовой

Не подходит? Мы можем сделать для Вас эксклюзивную работу без плагиата, под ключ, с гарантией сдачи. Узнать цену!

Предложенный учебный материал (Теоретическая курсовая) разработан нашим экспертом - 19.05.2010, по индивидуальному заданию. Для подробного ознакомления курсовой необходимо перейти по ссылке "получить демо...", заполнить бланк и немного подождать сокращенной версии, которая будет отправлена Вам на e-mail.
Если Вас "поджимают по времени" - заполните бланк, после чего наберите нас по телефонам горячей линии, либо отправьте SMS на тел: +7-917-721-06-55 с просьбой рассмотреть Вашу заявку в приоритетном порядке.
Вам не подходит эта информация? - Закажите то, что необходимо и по Вашим требованиям. Для индивидуальной работы перейдите на страницу эксклюзивного заказа
Copyright © «Росдиплом»
Сопровождение и консультации студентов по вопросам обучения.
Политика конфиденциальности.
Контакты

  • Методы оплаты VISA
  • Методы оплаты MasterCard
  • Методы оплаты WebMoney
  • Методы оплаты Qiwi
  • Методы оплаты Яндекс.Деньги
  • Методы оплаты Сбербанк
  • Методы оплаты Альфа-Банк
  • Методы оплаты ВТБ24
  • Методы оплаты Промсвязьбанк
  • Методы оплаты Русский Стандарт
Наши эксперты предоставляют услугу по консультации, сбору, редактированию и структурированию информации заданной тематики в соответствии с требуемым структурным планом. Результат оказанной услуги не является готовым научным трудом, тем не менее может послужить источником для его написания.